Liker.ir تولیدات ایران،آیا تحریمها مانع تولید داخلی شده؟ - اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

91/4/13
5:49 عصر

تولیدات ایران،آیا تحریمها مانع تولید داخلی شده؟

بدست اینفوگراف دات آی آر در دسته GDP,GNP,تولید ناخالص داخلی,تولید ناخالص ملی,تولید ایران

تولیدات ایران

تولید ناخالص ملی(GNP)

عبارت است از مجموع ارزش پولی کالاها وخدمات نهایی تولید شده در یک سال مشخص بااستفاده از عوامل تولیدی که متعلق به شهروندان یک کشور می باشد. منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالاها وخدماتی هستند که در انتهای زنجیره تولید قرارگرفته‌اندو خود آنها برای تولید کالاها وخدمات دیگر خریداری نمی‌شوند.

تولید ناخالص داخلی(GDP)

عبارت است از مجموع ارزش پولی کالاهاوخدمات نهایی تولید شده در یک سال مشخص که درداخل یک کشور می‌باشد. تولید ناخالص ملی هم از لحاظ نظری و هم از لخاظ عملی با «تولید ناخالص داخلی» ارتباط نزدیک دارد. البته این دو اصطلاح بایکدیگر تفاوت هایی دارند.

اختلاف میان GDP و GNP

 در هر زمان تعداد شرکت هایی که در مالکیت خارجی هاست ویا شهروندان خارجی در داخل یک کشور به تولید کالاو خدمات مشغولند و در طرف مقابل شرکت هایی در مالکیت اتباع آن کشور هستند و یا شهروندان آن کشوردر سایر کشورها به تولید وخدمات می پردازند.

در این اینفوگرافیک شما می توانید تولید ناخالص داخلی کشور های مختلف جهان را مشاهده کنید سهم ایران از تولید ناخالص داخلی رتبه 29 در میان 195 کشور جهان می‌باشد که این رتبه معادل  430426 میلیون دلار می باشد در اینفوگرافیک زیر آمارو ارقامی از درآمد و تولید ناخالص ملی در کشورمان را به نمایش گذاشته ایم که سهم هر کالا یا خدمت را در رسیدن به این رتبه نشان می دهد 

شما مشاهده می کنید که با وجود تحریم های سنگین از طرف غرب و آمریکا علیه ایران داشتن تولید ناخالص داخلی 488 میلیارد دلاری نشان دهنده قدرت بالای اقتصادی ایران است که بدیهی است با کاهش تحریم ها میزان تولید داخلی ایران رشد بالایی خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر اینفوگرافیک زیر را در ابعاد واقعی ببینید و اگر تمایل داشتید این پست را به اشتراک بگذارید..

برای مشاهده اینفوگرافیک درابعاد واقعی کلیک کنید